Jump to content

Tupac - Lever han?


Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vissa kanske inte ens vet vem artisten Tupac var. Därför ska jag börja att berätta lite om vem han var. Tupac föddes i Brooklyn, NY 1971 16 juni. Och om han nu är död, vilket jag själv inte tror på, i så fall 13 september 1996 Las Vegas. Det började med att han kände boxaren Mike Tyson sen han var liten och ville gå och kolla på hans boxningsmatch med några vänner, och dessutom få prata lite med Tyson, sin vän sen barndomen. När han lämnade arenan (ingen vet exakta tiden) blir han skjuten 5 gånger på parkeringsplatsen, skjutsas till sjukhus, ligger på sjukhuset under 7 dagar, och avlider sen.(tror vissa...vem vet...). Om ni har lyssnat på nån av Tupac´s låtar kanske ni vet att Notorius B.I.G inte var hans bästa vän och han hade blivit skjuten många gånger och varje gång överlevit.(det är möjligt att han gjorde det den natten också, ingen vet som sagt...) Eftersom själva frågan i tråden var om han har överlevt, vill jag bara berätta ett par saker som är emot att han verkligen blev dödad den mörka kvällen i Las Vegas 1996 13 september.

Till att börja med, låt oss säga: Friday the 13th is a very suspicious day.

Låt oss fortsätta. Anledningar som finns just nu att Tupac inte är död. (Mycket av dessa anledningar kommer från www.Tupacfans.com )

Det släpptes aldrig några bilder från sjukhuset på Tupac.

I låten "Life Goes On" rappar Tupac om sin begravning.

Han som körde Tupac´s bil den kvällen, Suge Knight(ägaren och producerare av Death Row Records) dök inte upp till presskonferensen om skottlossningen.

I videon "I ain´t Mad at Cha" släpptes bara ett par dagar efter hans "död". Den låten är nr 13 på hans album "All eyes on Me". Videon visar Tupac i himlen. I videon skjöts Tupac när han lämnade en teater med en vän, vilket påminner lite om hans riktiga "död" i Las vegas.

Det som förvirrar är Tupac dör i hans sista video under namnet "2pac". Hans nya video "Toss it up" från det nya albumet var släppt under namnet "Makaveli"(ett smeknamn till Tupac). Den andra videon som släpptes under namnet "Makaveli" är "To Live and Die in L.A." Men hur kan dem släppa den andra videon när han är "död". Eller var videon gjord 4 månader före hans död, Augusti 96?

I december 96 gick Tupac´s album platinum, dvs när han redan var "död". Tidigare hade han sagt att han ville sluta rappa och och vara en gangster, och komma ur stjärnljuset. Och vad var det enda sättet för att folk skulle lämna han i fred? Svar: Om alla trodde han var död.

Pressen fick inte under några omständigheter komma till Tupac´s begravning. Dock blev aldrig begravningen av pga okända anledningar.

Tupac gick aldrig nånstans utan en skottsäker väst. Varför tog han bort den under en boxningsmatch där Mike Tyson var med? (inte direkt lite människor)

I många av hans låtar rappar han om att bli begravd, så varför blev han kremerad dagen efter han "dog"?

Tupac studerade en filosof´s böcker mycket, läste dom om o om igen. Han kanske tog hans råd. Filosofen skrev 2 böcker under sin livstid. De hette "Bok 1" och "Bok 2". Tupac´s sista album "All eyes on Me" hette detsamma, vilket inte var vanligt på denna tid.

Det finns även en "7" teori. Han blev skjuten på parkeringen efter Tyson´s match den 7:e september 1996. Han dog den 13. 7 dagar?

Hans sista album "All eyes on me" släpptes 13 februari 1996. Han "dog" den 13:e september 1996. 7 månader?

Officiellt så dog Tupac 4:03 PM. 4+3? 7?

Även...Hur gammal var han? Han "dog" vid 25 års ålder. 2+5? 7...

Verkar som det numret ploppar upp mycket.

på Tupac´s sista album, skulle väl inte varit fel med Tupac RIP 1971-1996(rest in peace)? Nej. men vad stog det? "EXIT TUPAC ENTER MAKAVELI".

Hoppas ni orkade läsa så här långt...Ta er nu ett djupt andetag och tänk lite innan ni röstar. Vad tror ni? Lever han eller är han i himlen? ...

*EDIT* Det finns mycket mer att läsa om Tupac är död eller inte, blev ni plötsigt intresserade eller bara vill läsa mer, hänvisar jag till http://www.tupacfans.com/alive.php eller

http://www.tupacfans.com/alive2.php

Om du ser denna tråd för första gången, var vänlig och läs igenom så mycket du orkar av tråden, då jag blivit mycket visare och förklarat bättre hur jag menar i tråden än i första posten. Tack på förhand.

Finns en uppdatering av denna post på sidan 38 i denna tråd.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej jag tror han är död... och den tär siffran 7 teorin funkar ju inte... man kan vill lika gärna få det till en annan siffra om man räknar med andra siffror ^_^ Sen sa alla att han skulle komma tillbaka för ett tag sen men det gjorde han inte... Men en sak som jag tycker är konstigt. När dom sköt mot bilen som tupac och den andra satt i (vet inte hur många skott men det var ju många alla fall) blev han som köre inte träffad eller skottet snudda bara eller hur det va... Jag tror inte han lever men det finns en schans (stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag tror att han lever. Det finns mycket att lägga till på listan.

"Filosofen" du nämnde hette just Makavelli. Under sin livstid så fejkade han sin död för att bli av med sina fiender.

2Pac har släppt ett album som heter "Death Faker" och hans nyaste heter "Ressurectionm" som betyder återuppståndelse.

PS: Han "skjöts" i bilen och biggie var hans fiende då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har väl sett "Biggie & Tupac - Sanningen bakom morden"!

Jo, men det är knepigt det där...Tror han lever. Det var ju något med han förebild (kommer ej ihåg namn) som fejkade sin egen död, inte för jag tror 2pac var en fjant som härmade andra, men det kan ju ligga nåt i det med!

Tycker nog ändå att B.I.G var grymmare! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En artist. Han och tupac var vänner sen barndomen men biggie bytte skivbolag till P. Diddys Bad Boys(eastside). Det var typ så kriget startade.

Tupac & Notorius B.I.G

Hm, jo det hade lite med det att göra. Finns dock en/flera anledningar. Taget från http://www.tupacfans.com/enemies.php .

"This all began in 1994 when Pac was shot in New York. He blamed Biggie and Bad Boy for setting him up. Before this happened 2Pac and Biggie were tight. Before Biggie was famous 2Pac used to let Biggie rap with him at concerts and gave Biggie the start that he needed in the rap game."

Han hade även fler fiender, bland annat Dr.Dre efter han inte hjälpt sin homeboy Snoop Doggy dog i en rättegång. Även artisten P.Diddy, senast känd från BadBoysII.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tveksamt att han lever. Men visst, det finns ju en hel del tecken.

Det som tyder mest på att han lever är ju att Real Niggas Don't Die! Hehe.

Null Vote för mig, men det lutar mest åt ett nej.

Om du ger dig tid att läsa på www.tupacfans.com och i "Is He Alive?" så får du massor med mer anledningar till att han inte är död, utan bara har fake:at sin "död". Ju mer tålamod man har, desto mer lär man sig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, jag har läst rätt mycket om det där och jag har skapat mig en åsikt.

T.ex allt det där du skrev i första meddelandet (plus lite till) visste jag redan.

(ps. du har glömt att nämna att han misshandlade en kille bara någon timme innan han vart dödad (eller vad man nu ska säga)ds.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man han skrev "Han är död som en sten" det är ett påstående inget alternativ. Han skulle användt, "Jag tror att han är död som en sten".

Efetrsom frågan var om man tror han lever så är det givet att svaret är vad man tror.

Sorry för luddig förklaring, hjärnan är nerkyld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du har fel.  :P

Jag har jätterätt. ;)^_^

(Nu är hjärnan varm igen... åt glass förut -_- )

Kanske kan skriva lite bättre nu. *hörhum*:

Eftersom Cortez i det här fallet skrev som fråga på pollen: Tror du Tupac är död? eller nå't liknande, så är alla svar direkta svar på den frågan.

Så när Hoggert skrev: "Nej, han är stendöd" så betyder det att han tror att Tupac Shakur är stendöd, eftersom det var det som frågades.

Om det däremot hade frågats Är Tupac död? och Hoggert svarat "Nej, han är stendöd" då hade GTA3 freak haft rätt.

Móahahahaa! Känns skönt med en (någorlunda) fungerande hjärna.

*EDIT*

Efter lite spionarbete (hihi) så såg jag att frågan löd: "Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?". Men det frågas fortfarande om vad man tror, så jag och Hoggert har rätt. :D *mordiskt ondsint skratt*

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...