Jump to content

Manga/Anime


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Jag är hyfsat intresserad av manga, nån annan som har samma intresse?

Här tänkte jag att man kunde snacka lite om olika manga filmer/serier,

rekommendera olika serier/filmer för varandra och kanske visa egna manga

bilder som man gjort helt själva. (Då menar jag HELT själva, inte kalkylerade

eller nåt sånt liknande.)

[Jag själv är väldigt nyfiken nu på att få se hur många här som gillar manga/anime

och hur många som ritar manga och sånt själva. :huh: ]

Själv har jag nyss gått klart en "mangakurs" där jag har lärt mig rita manga,

jag är fortfarande amatör men det går framåt. -_-

Några fina manga serier som jag rekommenderar:

Akira & DragonballZ (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 221
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nå'n här som gått på mangalektioner och tycker att ni fortfarande behöver öva lite på former och sånt... I så fall har Julie Dillon skrivit några korta genomgångar på. Julie Dillons lektioner

Det står inte speciellt mycket om hur du gör kroppar och sånt men det är några lektioner om hur man gör speciella karaktärer och ansikten, hår m.m.

(Tja det är ett par lektioner om kvinnakroppar men inga på det motsatta könet ^_^ hehe)

*EDIT*

De genomgångarna borde även de som inte har någon större tecknartalang klara av. Med lite träning så. ;)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, jiiiiiipppii tur att jag märkte denna topic , jag måste skryta och komma med att jag förmodligen är den mest manga intresserade här.

Jag har en egen hemsida som är någorlunda känd, Manga Heaven .

Den har mycket information. Dom flesta manga serier jag har läst har varit KANON bra och anime också för den delen. Detta är dom svenska manga/anime serier jag har : Dragon Ball 1-42 , One Piece 1-7 , Ranma ½ nr.1 , Dragon Ball - Den stora Boken , Manga Mania 1-3 + Cowboy Bebop The Movie.

Amerikanska : Naruto vol.1 , Shaman King vol.1 , Cowboy Bebop vol.1 , Cowboy Bebop Shooting Star vol.1 , GTO (Great Teacher Onizuka) vol.1 , Project Arms vol.1. Sen har jag också Cowboy Bebop animen 1-26 + några avsnitt av Naruto och Shaman King på datorn. Manga/Anime spel har jag också , Dragon Ball Z Budokai och One Piece Grand Battle , som jag båda har klarat ut.

Just det , en sak jag glömde, Dragon Ball serietidningen som nu finns ute i dom flesta kiosker.

Så om ni vill veta något om manga , fråga mig -_- !

MvH// Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Har alla NGE (Neon Genesis Evangelion) avsnitt och alla Robotech jag kommit åt. Oslagbara serier. Princess Mononoke, Vampire Hunter D och Ghost in the Shell är också bra, nästan ett måste att ha sett dom i alla fall. Om man tycker anime såklart.

Min kusin i GBG är tokig i anime, han har väl dom flesta serierna skulle jag tro. :wub:

Nå'n som kan rekomendera en bra film?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...